Alla inlägg under november 2009

Av Lina Naamani - 23 november 2009 22:37

Jag har fått endel frågor om Brasiliansk vaxning, som vi ju utför på salongen.

Många är nyfikna, men kan aldrig tänka sig att få en sån behandling. Dels för att dom tror att smärtan är nära dödlig och dels för att dom tycker det är lite pinsamt.

Nr 1, ja det gör ont. Personligen tycker jag att det inte är så hemskt, man har ont precis när håren rycks bort sen är det över och det är SÅ värt, det tar MINST 6 veckor innan allt har vuxit ut igen!


Nr 2, tjejen som utför behandlingen gör sitt jobb och är med 99.9 % säkerhet väldigt seriös och för henne kunde det lika gärna vara en haka hon vaxar. Sak samma

Bor man i Stockholm ska man göra sin Brazilian på Brazilian Beauty   som ligger på Mariatorget, dom är brasilianare och gör grymma vaxningar. En brasiliansk vaxning där kostar 495 kr, vilket är bra pris.


Bor du i Kalix/Norrbotten är du välkommen att ringa Hudverket 0923-14050 eller maila, adressen hittar du på hemsidan.


TRO MIG, du kommer inte ångra dig:)


Kram





Av Lina Naamani - 20 november 2009 20:54

Här är vad jag planerar att köpa inför December!



                    


         


  


ID Bare Minerals Eye Shadow- Sugar Plum

ID Bare Minerals Eye Shadow- Devotion

Make up Store- Lip Care Mix

Orly Nail polish- Midnight Star

Sensai- Eyeliner pencil






Av Lina Naamani - 19 november 2009 22:35

Det är viktigt med peeling, och att man använder det på rätt sätt. Ibland när jag pratar med tjejer, speciellt de yngre, under hudanalysen i ansiktsbehandlingarna säger det att det använder en peeling när jag frågar vad det rengör ansiktet med. Och jag kan förstå hur man tänker när man använder en peeling i syftet med att få en ren hud, men det skadar huden att peela den så mycket som varje dag eller varannan.


En peeling ska användas efter rengöring, 1-3 ggr varje vecka. Gärna i samband med en mask efteråt.

Oftast används den på fuktig hud, men det är olika från produkt till produkt. Man jobbar med mjuka cirkelformade rörelser och skippar den tunna huden runt ögonen. Man ska alltså inte stå och tokskrubba med hela handflatorna :)


Syftet är alltså inte att rengöra huden, utan att exfoliera den ( få bort döda hudceller som ligger på hudytan och täpper till). Man lockar fram lyster och en mjuk, frisk hud. Efterkommande produkter har också mkt bättre verkan efter en peeling. 


Här listar jag mina favoriter :)


MD Formulations Face and Body Scrub     445.-

Kan användas både till ansiktet och kroppen, till ansiktet blandas den med fördel ut med din MD rengöring och appliceras på fuktig hud. För den är riktigt grov. När man har den på kroppen tar man den som den är och applicerar på torr hud. Innehåller AHA- syra som är opptimal på tex acne.



Nimue Exfoliating Enzyme    550.-  refill  380.-

För den med känslig hud som inte klarar av en kornpeeling, passar även på hud med väldigt inflammerad acne.

En enzym peeling exfolierar huden med hjälp av enzymer som löser upp dödahudceller, den är alltså helt slät utan korn. Den här är det bästa jag provat i enzym peelings. Man tar några pump i torr hud, låt verka ca 2 min. Massera effektivt med blöta fingertoppar i ca 3 min.

  


Aroma Therapy Associates Rose Exfoliating Cleanser   300.-

LJUVLIG, med en doft av ros. Innehåller damaskusros och kornen är mjukt runda och gjorda helt av jojoba olja! Perfekt på torr och lite känslig hud, men funkar på alla :)

Kan användas på både torr och fuktad hud (jag föredrar torr) och tvättas av.  


  


   




Av Lina Naamani - 17 november 2009 22:14

Ni vet dom där affischerna på nakna tjejer som alltid hänger på verkstäder eller andra grabbiga arbetsplatser? Vi har typ en sån på salongen, men eftersom vi bara är tjejer som jobbar (förutom Rally, och han har bara en kvinna i sitt liv) har vi en man på våran.


Den här hänger i vår personaltoalett ;)



    

Av Lina Naamani - 17 november 2009 20:31

Idag har bästa Sandra masserat mig! Jag har haft så ont i axlarna och ryggen ett bra tag nu, så min kära vän Sandra, som också är min kollega och en sjukt duktig massageteraput tog sig tid att rätta till det idag.


Jag har gått på massage mycket, även hos Sandra som jag vågar påstå är en av dom absolut bästa jag har provat, det har alltid kännts grymt efter behandlingen, men idag var det något speciellt som hände. Jag vet inte vad det var, men jag var som förlamad efteråt och kunde knappt prata eller röra på händerna. Jag såg ut som en zombie när jag gick hem efteråt.  Det gjorde riktigt ont vissa gånger när hon hittade de ömma punkterna men samtidigt var det så skönt, ni vet sköntont :) Man ska verkligen inte låta sig luras av att hon är liten och smal, hon är sjukt stark i händerna, ibland kommer det stora män och ska massera sig hos henne, när dom kommer ut är dom i samma tillstånd som jag var idag :)


  






Första kvarten fick jag ligga med varma stenar på ryggen!


  

Jag och Sandra i våras :)

Av Lina Naamani - 16 november 2009 21:18

Har precis tvättat mina älsklingar, här kommer lite tips!


För att dina makeup borstar och penslar ska vara dig trogna länge krävs det att du sköter om dom då och då. Det är inte särskillt avancerat, men det finns några saker man bör tänka på när man tvättar dem.


Använder man dom endast på sig själv, behöver man inte tvätta dom så ofta som man måste göra på salongen exempelvis. Men låt det inte gå så länge som tre månader mellan gångerna.


Täta borstar av äkta hår mår bäst av vanligt schampo, men har det gått väldigt länge sen du tvättade dem sist kan du använda YES diskmedel som är bra mot bakterierna.


Concelerborstar, läppenslar behöver man YES till. För att kunna lösa upp läppstift osv. Är det inte tillräckligt, kan man doppa ner penseln i lite bensin (finns att köpa på apoteket) det gör susen.


Det viktigaste är att alltid tvätta bortsarna med håren neråt, annars kommer massa vatten in i skaften och löser upp limmet, det förstör borsten totalt. Samma gäller vid torkning, lägg dem ner på en handuk istället för att ha dem ståendes i ett glas typ. 



  

Av Lina Naamani - 16 november 2009 16:56

Fick den här fitness DVDn hemskickad, all the way from California! För några dagar sedan av min snälla auntie!

Det är inte vilken fitness DVD som helst, det är puman Kim Kardashians egen! Hon har gjort dem tillsammans med en av Hollywoods bästa instruktör. Jag älskar Kim, för mig är hon allt en kvinna ska vara och hennes kropp är mitt ideal. Så det är värsta motivationen att se på henne samtidigt som man tränar och dessutom är det ovärdeligt för mig att kunna träna hemma.

Det finns 3 stycken olika DVDs, för olika delar av kroppen. Min är för överkroppen, men funderar på att fixa de andra två också :) 



  



Ska börja idag och försöka köra varje dag :) Wish me good luck




Av Lina Naamani - 13 november 2009 20:18

Igår kväll var jag bjuden till en förhandsvisning av biofilmen The Ugly Truth. Det var jag och ett litet gäng tjejer som hade det super mysigt!

Inte nog med att Tatiana (som alltid är världens bästa värdinna) hade gjort super mysigt och tänt ljus i hela bion och dukat upp massa vin, nötter och torkad frukt.. Filmen var gryyym också, så roligt. Vi garvade hela tiden. Riktig tjej film, Bad guy vs. Perfect Boy.. Ni fattar :) Och I love Gerard Butler :)


Missa inte !

 

 

 

 

 

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards