Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Tom Tits Förskola

Av Lina Naamani - 31 juli 2014 16:49

Just nu finns det inget jag hellre vill än att Alex ska komma in på Tom Tits förskola. Jag har redan ställt honom i kö och idag ringde jag och frågade vilken plats han hade, nr 6, men det är ändå inte säkert att han kommer in eftersom det iår är så många syskon som har förtur. Och dom endast tar emot 12 nya barn. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer in och håller båda tummarna.

Några av fördelarna med Tom Tits:

* De har en egen kock som gör all mat och endast ekologisk mat serveras. De odlar även själva ute och inne.
*toaletterna med discoljus som gör det roligare för barnen att gå på toa. (de har inrett toalett-rummet med LED ljus i olika färger och discokulor i taket.
*tillgång till Sveriges största sience center där barnen får exprimentera och utforska i teknik och naturvetenskap
*h2O rummet där barnen kan bada och leka med vatten
* Varje månad görs ett nytt kollage om vad barnen pysslar med och sättes upp
* de visar bilder från dagen på Tvn som sitter på väggen i hallen när man kommer in till förskolan.
*öppen planlösning - alla får vara tillsammans och göra vad de vill. Hemvisterna (jord,eld,luft,vatten) är indelade efter åldersgrupp men där äter man och vilar bara
*barn som gillar att vila ute får ligga i förskolans vagnar utomhus.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Naamani - 10 augusti 2014 00:19

Nya bloggadressen är: linanaamani.vimedbarn.se Det var lättare sagt än gjort att få de gamla inläggen med sig härifrån, så nöjde mig med ett halvt år tillbaka ungefär. De inläggen ser lite konstiga ut, men de nya blir bra. Välkomna dit :) ...

Av Lina Naamani - 8 augusti 2014 18:36

Håller på att flytta bloggen till en annan portal. Kommer länka härifrån till den när det är klart, men just nu har jag problem med att få dit alla inlägg jag skrivit här. Har bloggat här i 5 år så vill helst inte gå miste om inläggen. Har länge v...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 21:56


Vad skönt det var att få lite paus från hettan idag. Mest för Alexanders skull, han har tyckt att det varit lite jobbigt och fått bada morgon och kväll för att slippa vara kladdig och varm. Både jag och min lillkille har varit lite sega idag, bar...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 11:26

Vem har sötaste morgonfrillan? :)

Av Lina Naamani - 6 augusti 2014 00:18

Min svägerska från Tyskland och hennes familj kom och hälsade på oss ikväll och gick precis. De två yngsta barnen somnade på soffan så dom ligger kvar och får spendera natten så får vi se vad vi hittar på imorgon :) ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards