Alla inlägg under januari 2010

Av Lina Naamani - 29 januari 2010 12:19

Nu har ni chans att vinna en liten påse full med Life hälsoprodukter, bla det fettförbrännande theét som jag alltid dricker.


                                  


Det ända du behöver göra är att kommentera detta inlägg med ditt bästa hälsotips. Det du gör för att må bra! Glöm inte att lämna din mailadress.


Tävlingen avslutas på söndag kl 18.00 Och vinnaren presenteras i bloggen och via mail så fort jag bestämt mig för vinnaren. Priset skickas hem till vinnaren.


Lycka till! :)

Av Lina Naamani - 29 januari 2010 12:02

Igår var jag på motionsimm, helt underbart skönt! Efter middagen dröjde det inte länge innan jag somnade.

I morse när jag vaknade försökte jag fortsätta i det hälsosamma spåret rullade ut yogamattan och gjorde lite morgonyoga. Sen dess har jag bara gått omkring hemma, druckit mitt fettförbrännande the, fixat och tagit det lungt.


Ska snart ner på stan och se om min klänning är klar hos sömmerskan. IT BETTER! Sen iväg och jobba några timmar :)


Ha en bra fredag sötisar :)


  


Me at work :)



Av Lina Naamani - 28 januari 2010 00:12

  



Det behövs inga ord!

Av Lina Naamani - 26 januari 2010 21:41

Min dag har varit hektisk. Har jobbat hela dagen, men var tvungen att gå ifrån en timme för att gå på ett möte och hann precis med att lämna min klänning till sömmerskan för lite ändringar. TUR! För den måste bli klar så fort som möjligt eftersom jag ska ha den på Företags Galan nu på lördag :)


Jag ska dit med min pojkvän och hans företag och dessutom ska Hudverket, där jag jobbar ta emot pris för årets bästa julskyltning som vi blev framröstade till. Spännande! :)

Av Lina Naamani - 25 januari 2010 22:24

De senaste dagarna har mina händer varit ovanligt torra. Brukar aldrig ha det problemet! Jag vet inte om det beror på den kalla, torra luften ute eller att jag haft händerna i vatten för mycket.


Kom ihåg att smörja in händer, fötter osv så fort det börjar strama, bli narigt och torrt. Speciellt den här tiden på året när huden utsätts för oerhört mycket påfrestning pga vädret. Låter man det gå för långt resulterar det ofta i hudsprickor.


Hand och fotcreme är ofta ganska billigt om det är väldigt basic, så det har dom flesta råd med.

Vill man lyxa till det finns det självklart produkter som är mer djupverkande.


  


Kanebo Sensai C.P Intensive Hand Treatment

Motverkar ojämn pigmentering, som äldre kvinnor ofta får problem med, torrhet, sprickor och narighet. Påfrestad hud, naglarna och nagelbanden blir återfuktas och får en silkeslen yta som varar i flera timmar. 

Även SPF 8.

100 ml 895.-



  

Scholl- Kräm för spruckna hälar 7 dagars kur

Kliniskt bevisad att återställa sträv, torr och sprucken hud. Synligt resultat på ca 3 dagar och kan återställa huden helt på en vecka.

60 ml 79.-

Av Lina Naamani - 23 januari 2010 16:07

  



Reality-stjärnan Kim Kardashian lanserar sin egna parfym som bär hennes namn! Kim har varit involverad i produktionen av parfymen från början till slut och varit mycket noga med att inte doften ska lika något annat som redan finns på marknaden.

Så här skriver hon på sin blogg:


" I underwent a complete smell test with every perfume I like to make sure that mine is nothing like thoose"

 

  

 

Doften skapades av parfymören Claude Dir som presenterade 7 olika förslag baserade på vad hon önskade och inte önskade som slutresultat på hennes doft. När det var dags för Kims utlåtande valde hon att plocka ihop de toppnoter, mellannoter och basnoter som hon gillade bäst av alla dessa sju parfymer för att framställa en ännu bättre doft. Två av hennes doftmåsten var gardenia och ros.


" I wanted something rich, creamy and sexy. But still youthful"

 

Den slutgilltiga doften innehåller bla. jasmine, ros, gardenia, tonkaböna, jacarandaträd och sandelträd.


Parfymen finns att köpa på bla. SEPHORA

Av Lina Naamani - 23 januari 2010 00:50

Jag fick en GHD-plattång av min söta svägerska i julklapp som jag tänkte tipsa er om. Inte nog med att det var just en GHD som jag så länge suktat efter, den var dessutom lila och kom i en praktisk lila väska med en liten lila resefön!


Vad är då grejen med en GHD- plattång? Jag vet inte exakt själv men själva jonerna i plattorna har en speciell laddnig som gör att håret blir super glansigt och mjukt och det känns inte som att håret tar skada av den. Jag har aldrig provat något liknande och GAMA plattängerna som jag trodde var bäst förut kan slänga sig i väggen. Det är även jätte lätt att få snygga lockar med den.


Priset är dock ca 2000 kr, men kanske är väl investerade om man plattar håret mycket. Självklart måste man fortfarande använda värmeskydd innan man plattar.


      



Av Lina Naamani - 23 januari 2010 00:32

Trust me, det här är det bästa man hittar i concealer väg.


Cover All Mix från Make Up Store, den täcker allt!


Den är högpigmenterad och jobbar med motpigment (rött neutraliserar blått och gult neutraliserat rött).


Så under ögonen använder du alltså den röda och på näsvingar och finnar använder du den gula. Den beiga använder du för att blanda ut färgerna om de blir för kraftiga mot din hy. Används med concealerborste och kostar 265 kr.

 

 

  

 



Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards