Alla inlägg under oktober 2011

Av Lina Naamani - 14 oktober 2011 21:18

Den här tiden på året känns det som att alla är sjuka, jag är inget undantag då det kännts som att jag haft alla infektioner man kan ha i kroppen under en månad.


Jag tror mycket på att man kan hålla sig frisk genom att äta varierat och röra på sig, jag undviker så långt som det går att ta mycket tabletter eftersom jag tror att kroppens immunförsvar stärks av att få bekämpa elaka bakterier själv.


Här följer en liten lista på vad frukt och grön innehåller.


ÄPPLE- Innehåller betakaroten, B och C-vitamin, Kalcium och massor av fibrer.

SELLERI- Bra för hynoch håller blodet friskt. Blanda gärna selleri med morot och äpple.

APELSIN- Rik på C-vitamin och tillför kroppen fullt med energi.

RÖDBETA- Rensar effektivt både blod och njurar. I juice ska den helst blandas med andra grönsaker som selleri, morot, spenat och gurka.

ANNANAS- Innehåller Bromelain som anses hjälpa vid bihåleinflamation, urinvägsinfektion och mot sömnproblem.

BANAN- Rik på kacium, viktiga mineraler för att både muskler och nerver ska fungera.

VINDRUVA- Är en annan kalcium källa och innehåller viktiga antioxidanter. Om du har svårt att sova ska du dricka saft av annans och vindruvor.

TOMAT- Rik på C och E- vitamin.

VATTENMELON- Innehåller väldigt mycket vatten vilket alltid är bra, stimulerar njurfunktionen.

CITRON- Är bra för rengöring av gomoch lever. Kan ge magen höga surhetsgrader och ska därför användas sparsamt.

HONUNG- Antibiotika, antivirus och antioxidant i ett! Bidrar till bättre motståndskraft och motverkar förskylning och infektioner.

Steker du kött eller fisk med lite honung hindras vissa cancerframkallande kemikalier att bildas . Hjälper även till att hålla blodsocker halten på jämn nivå.

AVOCADO-  Innehåller mycket vitaminer, mineraler, nyttiga fettsyror och antioxidanter. Dom nyttiga fetterna består främst av enkelomättat fett som har förmåga att sänka den dåliga kolesterolhalten och höja den bättre. Omega 3 fettsyrorna bidrar till att förhindra rynkor, förbättra hjärnkapaciteten och lindra smärta som vid artrit.


Av Lina Naamani - 9 oktober 2011 23:45

Härlig söndag med Yoga på WorldClass och långprommis


 

Av Lina Naamani - 3 oktober 2011 23:28

Nu finns succé doften hos oss på Salong Visage

Paco Rabanne Lady Million EdP

 

"A perfume should be as imbued with meaning as it is light to wear" - Paco Rabanne.


Levande och sensuell - Lady Milllion är frisk, blommig och träig, likt nektar av yppiga blommor, efterföljande försiktigt men fortfarande mycket närvarande. Kraftfullt förförisk, sprudlande not av neroli med en touch av hallon ger det första andetaget.

Dess sötma förtrollar och griper all uppmärksamhet. Arabisk jasmin understryks av gardenia och får blandningen att sväva, pulserande av patchouli och lugnande honung, med en beroendeframkallande och otroligt lockande sötma. Amber sprider sig och flyter runt det vackra, efter varje rörelse och erbjuder sina vackraste sidor, som ett ljusspel i en diamant

Av Lina Naamani - 1 oktober 2011 22:36

Välkomna att besöka vår nya hemsida www.salongvisage.com, där hittar ni all information ni kan tänkas behöva: Kontaktuppgifter, behandlingar och priser, erbjudanden.

 

Det är min bror som gjort hemsidan åt mig och jag vill passa på att tacka honom för det, tack Rami


 

Av Lina Naamani - 1 oktober 2011 21:29

Hittade dom här super fina handdukarna och duschmattan på HMs hemsida. Jag vet, allt jag köper är lila men jag kan inte hjälpa det.. Älskar den färgen :) Dessutom kommer jag ju blanda vita och lila handukar ;)


 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards