Alla inlägg under januari 2013

Av Lina Naamani - 29 januari 2013 01:35

Den här sprayen är superskön och svalkande på svullna och trötta fötter och ben. Perfekt när man är gravid och känner sig extra tung :)

Egenskaper:
En spray med en omedelbart uppfräshande effekt för svullna ben, under eller efter resor, när man står eller sitter länge, eller i varma miljöer.Bidrar till att minska känslan av tunga ben eller spänningar och ger en känsla av lätta, pigga ben. Utvalda aktiva ingredienser arbetar tillsammans med att skydda och stärka benen, förbättra cirkulationen, minska svullnader och obehag.

Comfortzone Vital Leg spray 320 kr



Av Lina Naamani - 23 januari 2013 01:27

Följ mig på instagram! Där uppdatetar jag lite oftare ;)

Av Lina Naamani - 20 januari 2013 14:57

Har förälskat mig i svarta naglar, jag vägrade ett tag för jag trodde inte det var något för mig. Men det är sjukt snyggt tycker jag :)

Av Lina Naamani - 20 januari 2013 14:49

Finns ingenting som piggar upp humör och hem som fina snittblommor :)


Av Lina Naamani - 8 januari 2013 23:31

Idag tänkte jag berätta om den vanligaste hudtypen, den hudtyp som flest människor har. Det är inte normalhy som många tror. Nope? det är Blandhy!  Så dagen till ära bjuder jag på lite fakta om vad som kännetecknar just en blandhy.
Blandhy är den hudtyp som är vanligast. En blandhy kan vara på flera olika sätt men den består alltid av en kombination av olika hudtyper uppdelat på olika zoner i  ansiktet.

Den vanligaste varianten av bland hy är fetare parti/pormaskar på det som man kallar för T-zonen d.v.s panna, näsa och haka. Huden på kinderna är då oftast normal eller torr.

En blandhy kan också vara normal (dvs inte vidgade porer/ fet/ pormaskar) på T-zonen och vara mer åt det torra hållet på kindpartierna. Blandhy kan även yttra sig som normal eller torr hud i nästan hela ansiktet förutom på endast en zon i ansiktet t.ex näsa/haka/panna  där huden kan vara något fetare och man ökat antal pormaskar.

Behandling av blandhy:

En blandadhud behöver olika produkter. Det säger sig självt. Det går inte att behandla ett fetare parti och ett torrare parti i ansiktet på samma sätt och få bra resultat. För bästa resultat bör man komplettera den grundläggande hudvården med specifika produkter partiellt på problemområdena. Valet av grundläggande hudvård väljer du generellt sett de serier som rekommenderas för en blandadhy och som har en balanserande effekt. Därefter kompletterar du med specialprodukter efter dina behov. Gör ansiktsmask och peeling 1-2 gånger i veckan. En blandhy kan behöva två olika masker. Att lägga en djuprengörande på de fetare partierna och en annan tex återfuktande på övrig hud brukar ge bäst resultat. Vill du ha optimalt resultat så skräddarsy alltid. Använda en produkt som ska göra allt blir sällan lika bra. Det tar lite extra tid men det ger mycket bättre resultat. För att din hemma behandling skall få helt maximalt resultat bör du besöka en utbildad hudterapeut får att få rekommendation om vilka produkter just du skall ha :)

Av Lina Naamani - 8 januari 2013 00:33

Säger godnatt Bloggen efter en mysig tjejkväll.

Av Lina Naamani - 1 januari 2013 18:45

Som vanligt när ett år har passerat undrar man vart tiden egentligen tog vägen. Jag gick igenom lite bilder och kom fram till att det har varit ett fantastiskt och händelserikt  år.


Tack så otroligt mkt alla fina kunder, familj och vänner för det här året. Hoppas år 2013 kommer med mkt lycka och kärlek.



   

Firade min 24-årsdag med de närmsta vännerna


    

I februari började förberedelsena för bröllopet komma igång på allvar, med bröllopsmässa med Fanny och Marie på Grand Hotell och klänningsjakt. Här provar jag en klänning och får samtal från en kund haha, busy bride ;)


    

3 februari var en av årets kallaste dagar minns jag, det var även min mans kusins förlovnings dag. De  hade en supervacker förlovning


 

Maries födelsedags fest på Cave de Roi


 

   

Finaste Vickys student och Ibbes studenskiva i Nyköping


       

   

Trots dålig sommar och massa stress inför resan och bröllopet lyckades vi ta vara på några fina sommardagar


   

Min möhippa


   

   

Äntligen framme i libanon! Jag och syrran tog en heldag med skönhetsfix och provuppsättning och provsminkning


           

 

13e juli , vår bröllopsdag <3


             

smekmånad


     

Vi hann även med att fira Noels första tand och Dop samma sommar, älsklingen


   

Min fina vän Fannys födelsedag avrundade även den här sommaren


       

Puss på er <3

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards