Alla inlägg under januari 2014

Av Lina Naamani - 31 januari 2014 20:47

Min pappa och bror ska åka till USA i Mars och jag är så avundsjuk! Hade jätte gärna viljat åka med, men det är ju lite svårt just nu :) det får bli en annan gång, sist jag var där var 2006.

Jag tittade igen lite gamla bilder jag har hemma hos mig, och hittade dom här från min första USA resa, då var jag 4 år, syrran 3 år och min bror 1 vecka (!) Att få besöka Disneyland är som ni förstår det bästa som kan hända en när man är 4år, och jag minns att prinsessorna där sa att jag också var en prinsessa som dem haha :)

Av Lina Naamani - 25 januari 2014 00:52

Okey, ni får säga till om det blir för mkt beibissnack här på bloggen. Men jag är inne i en bubbla som ni kanske förstår :)

Blev kär i den här kaschmir och ullfilten från Garbo&friends. Den finns att köpa på babyshop.se. Jätte fin och kvalitén är säkert jätte mysig. Pris
1299kr och kommer i fin presentbox

Om man vill ha ett bra alternativ till mkt billigare pris är den här från HM jätte fin, den är gjord i bomull- och ullblandning och verkar också jätte mysig. Kostar bara 199kr

Av Lina Naamani - 24 januari 2014 23:05

Hej hej :) vad skönt det är när jag får dagarna att gå för en gångs skull! Har varit på stan och fyndat lite söta bodys och pyjamaser till Beibisen, det roligaste jag vet är när jag får komma hem och sortera allt i storleks ordning och vika alla gulliga små plagg:) som sagt så känns det bättre att köpa saker då och då istället för att gå på jakt sista veckorna och bli stressad.

Har jobbat hela eftermiddagen och nu har vi suttit framför tvn och vilat. Jag vill försöka dra ner på onödiga sötsaker så inte mkt tilltugg till teet from nu, jag var hos barnmorskan igår och hade gått upp 11 kg. Det är ingen större katastrof men jag vill ändå inte att det ska gå till överdrift.. Jag märker ibland att jag knappt är sugen men äter för att det finns hemma bara. Mat däremot drar jag självklart inte ner på :)

Imorgon jobbar jag hela dagen så nu ska jag ladda batterierna! Trevlig helg alla fina <3

Av Lina Naamani - 22 januari 2014 14:10

  Jag älskar korta mörklila naglar :)

Använde Scratch Nails Amethyst och ett lager Juicy deco&top Coat från scratch på ringfingret

Av Lina Naamani - 19 januari 2014 18:16

Sitter och smälter middagen och tänkte skriva lite här. Det har varit en bra dag idag, har knappt mått illa och kunnat storstäda och dona här hemma.

Insåg idag att jag är i månad 7 (!) det känns overkligt och roligt, äntligen kan man börja säga att det närmar sig :) eftersom jag har haft en jobbig graviditet känns det kanske som att väntan är lite längre och man längtar lite extra efter att slippa vara gravid.

Med det vill jag passa på att pusha alla gravida som misstänker att ens illamående är något utöver det vanliga. Ni måste söka vård! När jag mådde som värst svimmade jag flera gånger om dagen och kunde kräkas upp till 10 ggr dagligen fast jag inte kunde äta eller dricka. Att gå upp från sängen och ta en dusch var en stor utmaning och när jag väl tog mig kraft för att göra det grät jag av utmattning.

Jag pratade såklart med min barnmorska, men hon sa att det går över och att jag ska vara glad över illamåendet för det var en indikation på att graviditeten var som den skulle.
Jag har ju inga erfarenheter sen tidigare men alla som jag frågade sa samma sak, det är normalt att må dåligt, så jag höll ut och hoppades på att det skulle gå över men det gjorde det aldrig. Tillslut klarade jag inte av det längre jag hade gått ner 5 kg på en månad och bestämde mig för att gå till akuten där jag fick lämna prover. Självklart hade jag dåliga värden och fick ligga inne i 5 dagar med dropp. Jag fick hjälp med medicinering, hjälp med att komma igång med maten och erbjöds att prata med kurator eftersom det är påfrestande psykiskt att må så dåligt under lång tid. Efter de 5 dagarna började jag må bättre, inte bra men jag kunde behålla mat och klara av att vakna och gå upp varje dag. Det händer fortfarande att jag kräks och är låg men har aldrig behövt må som jag gjorde då.

Så tjejer , misstänker ni att något är fel sök läkarvård och lyssna inte på att "det är normalt att må lite illa". Tillståndet heter Hypermesis Gravidarium och drabbar några procent av alla gravida. Ni kan läsa mer om tillståndet här: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hyperemesis_gravidarum

Av Lina Naamani - 18 januari 2014 17:09

Har varit en sväng i City och tittat på alla reor. Brukar nästan aldrig hitta fint på rean men den här gången var jag så sugen på "vanliga kläder" så jag fick med några fina plagg och ett par skor. Det är svårt att planera vad man kan ha sen men jag siktar på att kunna ha min vanliga storlek sen så kör på det :)

Mysig fikapaus :)

Av Lina Naamani - 11 januari 2014 21:49

Har jobbat hela dagen idag och det känns super bra men är riktigt trött måste jag erkänna och kan knappt stå på benen.

Efter jobbet svängde jag förbi tjejerna på Englagåva som höll på att packa bort det allra sista i butiken. Idag var deras sista dag. Så synd att den butiken inte kommer finnas kvar för de hade så mycket fint, men jag passade på att fynda en "BellyBandit" som jag blev tipsad om. Det är en gördel som hjälper huden på magen att dra ihop sig efter förlossning. Den ger även ett skönt stöd för ryggen. Har läst lite på nätet och den har fått jätte fina recensioner. Ordinariepris är 700 kr men det hade 70% på den så det var verkligen som hittat:)

[Bild]

Av Lina Naamani - 10 januari 2014 19:46

Det är inte säkert att vi tar oss iväg på utlandssemester till sommaren men jag hoppas verkligen det!

Förra året Planerade vi att åka till den grekiska ön Santorini, men det blev Libanon istället. Det blir alltid Libanon av någon anledning. Hjärtat är där så det är svårt att låta bli men iår vill jag se något nytt.. Och santorini är ett drömresmål.

Jag ser inte en beibis som ett hinder för att åka utomlands en vecka. Så länge hotellet är bekvämt och barnet mår bra. Sen behöver man ju inte åka så himla långt bort. Vad är era erfarenheter?

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards