Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Rough Stuff

Av Lina Naamani - 19 november 2009 22:35

Det är viktigt med peeling, och att man använder det på rätt sätt. Ibland när jag pratar med tjejer, speciellt de yngre, under hudanalysen i ansiktsbehandlingarna säger det att det använder en peeling när jag frågar vad det rengör ansiktet med. Och jag kan förstå hur man tänker när man använder en peeling i syftet med att få en ren hud, men det skadar huden att peela den så mycket som varje dag eller varannan.


En peeling ska användas efter rengöring, 1-3 ggr varje vecka. Gärna i samband med en mask efteråt.

Oftast används den på fuktig hud, men det är olika från produkt till produkt. Man jobbar med mjuka cirkelformade rörelser och skippar den tunna huden runt ögonen. Man ska alltså inte stå och tokskrubba med hela handflatorna :)


Syftet är alltså inte att rengöra huden, utan att exfoliera den ( få bort döda hudceller som ligger på hudytan och täpper till). Man lockar fram lyster och en mjuk, frisk hud. Efterkommande produkter har också mkt bättre verkan efter en peeling. 


Här listar jag mina favoriter :)


MD Formulations Face and Body Scrub     445.-

Kan användas både till ansiktet och kroppen, till ansiktet blandas den med fördel ut med din MD rengöring och appliceras på fuktig hud. För den är riktigt grov. När man har den på kroppen tar man den som den är och applicerar på torr hud. Innehåller AHA- syra som är opptimal på tex acne.



Nimue Exfoliating Enzyme    550.-  refill  380.-

För den med känslig hud som inte klarar av en kornpeeling, passar även på hud med väldigt inflammerad acne.

En enzym peeling exfolierar huden med hjälp av enzymer som löser upp dödahudceller, den är alltså helt slät utan korn. Den här är det bästa jag provat i enzym peelings. Man tar några pump i torr hud, låt verka ca 2 min. Massera effektivt med blöta fingertoppar i ca 3 min.

  


Aroma Therapy Associates Rose Exfoliating Cleanser   300.-

LJUVLIG, med en doft av ros. Innehåller damaskusros och kornen är mjukt runda och gjorda helt av jojoba olja! Perfekt på torr och lite känslig hud, men funkar på alla :)

Kan användas på både torr och fuktad hud (jag föredrar torr) och tvättas av.  


  


   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Naamani - 10 augusti 2014 00:19

Nya bloggadressen är: linanaamani.vimedbarn.se Det var lättare sagt än gjort att få de gamla inläggen med sig härifrån, så nöjde mig med ett halvt år tillbaka ungefär. De inläggen ser lite konstiga ut, men de nya blir bra. Välkomna dit :) ...

Av Lina Naamani - 8 augusti 2014 18:36

Håller på att flytta bloggen till en annan portal. Kommer länka härifrån till den när det är klart, men just nu har jag problem med att få dit alla inlägg jag skrivit här. Har bloggat här i 5 år så vill helst inte gå miste om inläggen. Har länge v...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 21:56


Vad skönt det var att få lite paus från hettan idag. Mest för Alexanders skull, han har tyckt att det varit lite jobbigt och fått bada morgon och kväll för att slippa vara kladdig och varm. Både jag och min lillkille har varit lite sega idag, bar...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 11:26

Vem har sötaste morgonfrillan? :)

Av Lina Naamani - 6 augusti 2014 00:18

Min svägerska från Tyskland och hennes familj kom och hälsade på oss ikväll och gick precis. De två yngsta barnen somnade på soffan så dom ligger kvar och får spendera natten så får vi se vad vi hittar på imorgon :) ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards