Alla inlägg under april 2012

Av Lina Naamani - 27 april 2012 00:28

Anna Skipper har  massor av härliga hälsodrink recept på sin hemsida annaskipper.se

Här är mina favoriter:


Matsmältningsraketen

Ingefära, cayennpeppar och gurkmeja är kryddor som alla har läkande egenskaper och främjar matsmältningen. Röran bidrar till att födan lättare omvandlas till energi istället för fett samt hjälper kroppen att ta upp näringen bättre. Gurkmeja skyddar levern mot gifter och sänker kolesterolhalten.

Ingredienser:

  • 1 tsk malen ingefära
  • 1 tsk gurkmeja
  • 2 tsk pressad citron
  • En knivsudd cayennpeppar
  • 2 tsk vatten
  • 1 msk honung

Gör så här:

  1. Tag 1 tsk av blandningen före lunch och middag. Kan förvaras i kylskåp ca 3 dagar

Caribisk smoothie

Nyttiga fettsyror, proteiner och härlig frukt i sköna  caribiska smaker.
Ger dig energi och balans.

Ingredienser: (2  pers.)

  • 1 liten mogen mango
  • 1 banan
  • 1/2 ananas
  • 2 ägg alt 2-3 msk  DaSkipper proteinpulver med vaniljsmak
  • 1-2 msk Cocosa Extra Virgin Ca 4 dl  vatten

Gör så här:

  1. Skär bort skalet från ananasen och kör frukten i juice centrifugen. (mixa bara om du inte har en sån)
  2. Tärna mango och banan, lägg i mixern tillsätt vattnet.
  3. Mixa tills du får en slät konsistens.
  4. Tillsätt äggen, ananasjuicen och Cocosa till sist.
  5. Mixa 10 sek. till. Servera genast









Av Lina Naamani - 27 april 2012 00:06

Rekomenderar verkligen kanebos härliga rengöringar för ett super rent och fräscht resultat. Många är skeptiska till 2stegs rengöring, men när man väl börjat är det svårt att gå tillbaka till något annat. Nu har vi kampanj på dom!


LÄS MER :


 

Av Lina Naamani - 2 april 2012 00:52

Anonym

Lördag 31 mars 16:27

Hej lina, jag vill fråga vilka produkter du använder till din hud och till håret? Jag har ganska torrt hår och blandad hud

SVAR:

Hej! Jag kan göra det här svaret hr långt som helst för jag använder en mängd olika produkter beroende på vilket tillstånd min hud är i. Men för att fatta mig kort är det en mix mellan MD och Sensai. Använder mest MDs rengöring, varvar MD peeling och Sensai peelingmask, men dag och nattcreme är alltid Sensai. Serum är olika, jag byter ofta och kan på så sätt skräddarsy min hemmavård lätt efter behov.

Till håret byter jag ofta schampo, just nu använder jag Maroccan Oil och TiGi för brunetter. Efter har jag alltid en hårolja, Maroccan oil eller Orifluido när håret är fuktigt och sen Termal Defense Spray från Lanza (lila flaska) när håret är torrt innan jag plattar.


Nino

Fredag 30 mars 00:09

Hej Lina!
Grattis till bröllopet som kommer :D jag ska också gifta mig den här sommaren. Men kan du inte skriva lite tips till oss som ska gifta oss och kan du inte berätta om hur ditt bröllop ska vara. Hur träffades du och din blivande man, hur länge var ni förlovade innan ni satte datum? Förlåt att jag frågar så mycke haha men d skulle va kul att veta :D du kommer va jätte vacker också!
Kram

 

SVAR:

Hej Nino, Tack så mycket och grattis till dig också! Oj, haha jag tycker jag redan har skrivit jätte mkt om det, men jag är ju inte så jätte inne i själva processen eftersom jag gifter mig utomlands så jag har tyvärr inte så mycket tips att ge. Men jag skriver gärna om det som är min grej, skönhetsbehandlingar och brudens förberedelser osv. Jag har jätte många brudar som bokar in sig på brudpaketet hos mig, det kan jag varmt rekomendera. För mitt bästa tips är faktiskt att låta ett proffs pyssla om dig ordentligt, både ett tag innan och precis före den stora dagen. Det är du värd :)

Angående dina andra frågor är det saker som jag väljer att hålla privata, inte av någon speciell anledning men för sakens skull, hoppas du förstår:)

Kram


Linda

Torsdag 29 mars 22:07

Hej jag undrar vad man kan göra åt finnar i pannan?

 

SVAR:

Hej Linda, jag tycker det viktigaste är att se till att rengöra ordentligt. Antagligen är det så att du är lite fet i pannan och behöver produkter som drar samman talgproduktionen en aning. Ha gärna ett talgreglerande ansiktsvatten nära till hands och dra av någon gång då och då under dagen. Pannlugg är en annan sak som kan göra att porerna täpps igen och man får finnar. Då gäller samma sak men försök även att dra bak luggen så fort du kommer hem och när du sover så att huden kan andas lite.


Maria

Torsdag 29 mars 08:53

Hej Lina,


Jag har normalhy, är 27 år och behöver lite tips. Nu när vi går in i nya årstider så skulle jag vilja använda en dagkräm och ögonkräm som både återfuktar, fungerar som Anti-age (rynkor,fläckar mm) samt skyddar mot yttre faktorer såsom solstrålar (med SPF).


Har använt Dermalogica i nästan 8 år nu och är supernöjd, men vill testa något nytt för boosta huden på nytt.
Har Kanebo något speciellt som du kan rekommendera? Har för mig att du arbetar med MD och Kanebo, därav min fråga kring dessa produkter.


Vad tror du om Clinique?


MD låter inte som något för mig.. Jag funderar på att testa Clinique, eller Kaneb, eller bara köpa Dermalogica återigen :)


tacksam för tips!

 

SVAR:


Hej Maria, det var en lång fråga så jag hoppas jag får med allt :)

Jag tycker det är jätte bra att börja med lite åldersförebyggande produkter efter 25år. Och jätte bra att du tänker på att skydda huden samtidigt som att vårda.


Absolut kan det vara kul att byta ut lite produkter för att testa nytt, men om du ändå är så pass nöjd kanske du inte behöver byta ut hela serien. Behåll dina absoluta favoriter och byt ut tex cremen. Jag älskar verkligen Kanebos cremer, dom är högkoncentreade på aktiva ingredienser och är därför väldigt effektiva. Dessutom är dom helt underbara i konsistensen och känslan på huden. Silkiga och fulla av lyster. Silket i produkterna ger ett naturligt skydd mot yttre påfrestningar.


Tyvärr sågar jag Clinique helt och hållet! Jag tycker deras 3 stegs rutin är helt värdelös för alla utom kanske finninga tonåringar som lika gärna kunde använda Clearasil eller något liknande. Alltså extremt uttorkande tack vare tvål likandne rengöring och alkoholbaserat ansiktsvatten, sen en intetsägande fuktcreme. Jag VET hur många som använder clinique och tycker att det är helt rätt, jag gjorde själv det när jag var mycket yngre, men jag hoppas alla får en chans att testa något som verkligen är bra för deras hud och kommer hjälpa dem.


Här kommer iallafall det jag rekomenderar dig från Kanebo ;)


 


En skönhetsessens som skapar en genomskinlig, fräsch och ungdomlig hudstruktur som ger intrycket av att varje individuell cell har polerats separat.
- Den fulla återfuktningen och skörheten hos vit pärla ger huden en kristallklar lyster.
- För kvinnor som vill förebygga hudåldrande och behandla tecken på tidigt åldrande.
- Passar alla hudtyper.
- Används i hudvårdsrutinen varje morgon och kväll.
Verkan:
- Cell Polish Complex: håller cellkopplingarna mellan hudcellerna mjuka och smidiga. Ökar även keratincellernas förmåga att kvarhålla vätska på ett otroligt sätt.
- Silk Conditioning Complex: för en fastare hud som är lika slät som silke. Ökar stresståliga proteiner i cellerna och förstärker cellernas vitalitet. Skapar starka celler som kan stå emot trycket från miljöpåfrestningar (torr hud, UV-strålning osv.)
- Kakyoku-extrakt: för en hud som är lika klar och genomskinlig som silke. Den hämmar aktiviteterna av histamin som leder till aktivering och inflammation av melanocyterna och hjälper till att motverka uppkomsten av rynkor och matt hud.

Ska appliceras varje morgon och kväll


 

Egenskaper:
- Motverkar slapphet och linjer
- Återskapar släthet och fasthet till redan slapp hud
- Ger en unikt förfinad hudyta
- Ger en klar och frisk hudton
- Minimerar linjer
- Balanserar ut en perfekt fuktnivå i och på huden som verkar under 24 timmar
- Motverkar ojämn pigmentering
- Resultat märks och syns snabbt
- Väcker det avklingande cellminnet, så att hudfunktionerna fungerar av sig själva igen
- Ger fukt och elasticitet

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards