Alla inlägg under juli 2010

Av Lina Naamani - 11 juli 2010 00:01

Jag blir helt varm i hjärtat när jag tänker på att jag åker på semester till Libanon nästa lördag! Längtar så mycket.


Sol, bad, släkt, vänner, nattliv, god mat, shopping och framförallt VILA


              


Av Lina Naamani - 8 juli 2010 01:16

ABSOLUT TORR

 

  

 

Ja, den heter så. Det är en antiperspirant, som stryper svettproduktionen tillfälligt (ca 1 vecka). Man kan använda den i armhålorna eller på de ställen man svettas mkt. Finns på apoteket och kostar typ 50 spänn.


Jag använder den bara under armarna, men jag klarar mig inte utan den och använder den 1 g i veckan. Det är så lätt också, man använder den som en vanlig deodorant nästan. Förutom att du bör tvätta bort den morgonen efter och att det måste ha gått minst 3 dagar sedan du rakade eller vaxade området du ska använda den på. Annars svider det :)


Det står på förpackningen att man kan börja svettas mer på andra delar av kroppen, men det har jag aldrig märkt av.. och jag har använt den i typ 3 år.






Av Lina Naamani - 6 juli 2010 00:38

Idag stannade jag och Sandra kvar på salongen och pysslade om varandra. Jag fick cellulitmassage med Decleors slimmande produkter, inför min semester.


  


Denna anticellulitbehandling som vi även erbjuder våra kunder på salongen ger tack vare det otroligt effektiva produkterna som tränger ner i huden på djupet och den cirkulationsökande massagen en markant reducering av celluliter, vätske- och fettansamlingar. Den verkar slimmande, dränerande  och spänstgivande. Samtidigt som det är väldigt skönt att få ordentligt med massage på trötta och ömma ben.


För bästa resultat ska man gå en kur på 5 ggr, 1 g/vecka (1495:- hela kuren och 350:- gången) och följa upp med hemma produkterna från Decleor som är helt LOVLEY



                              

DECLEOR SLIM EFFECTS

  • AROMESSENCE- Slimande kroppskoncentrat
  • BAUME- Slimmande kroppsbalsam/ nattbehandling
  • GEL-CREAM- Kroppscreme, motverkar celluliter och ökar fettförbränningen 
Av Lina Naamani - 4 juli 2010 01:54

Det går inte att säga det för många gånger, vare sig man sitter på uteservering i stan eller ligger på stranden hemma eller utomlands ska man ALLTID vara försiktig och smörja in sig med solskyddsfaktor. Ett läskigt fakta är faktiskt att man fördubblar risken att få hudcancer varje gång man bränner sig.. För att inte tala om förtidigt åldrande och pigmentförändringar som kommer som ett brev på posten.


Det farliga UV strålarna når dig även fast solen är i moln och inte känns direkt stark. För att göra det enklare för sig kan man under sommar halvåret använda en kombinerad dag- och solkräm, en dagkräm med SPF helt enkelt.

Kim har inte varít försiktig!


Tänk på...

  • Börja med hög SPF, om du ska till ett väldigt hett klimat med stark sol är det väldigt klokt att börja med SPF 50 i ansiktet sen kan du gå ner till lägre tex 30
  • Jag rekomenderar inte att använda SPF under 10
  • Lita inte på att solskydds krämer är vattenfasta. Smörj alltid in dig igen efter ett dopp.
  • Upprepa appliceringen trots att du inte har badat. SPFen slutar verka efter ett tag.
  • Undvik förmiddagsolen som är den starkaste
  • En solskyddskräm hindrar dig inte från att bli brun, den hindrar dig från att bli BRÄND. 
  • Använd alltid en reparerande after sun produkt som tillgodoser huden med det den behöver för att laga sig efter solens slitage. VARJE DAG
Av Lina Naamani - 4 juli 2010 01:07

Titta vad vi fick av våran snälla Kanebo Sensai säljare Maritha i Semester present!

 

 

  

 

Kanebo Sensai Sun Protective Emulsion for Body SPF 30

Sidenaktig sammansättning som skyddar mot UVA / UVB strålar samtidigt som den tillför fukt och gör huden fastare. Glider lätt över kroppen och ger ett jämnt, transparent skydd
Pris: ca 700 kr

Av Lina Naamani - 4 juli 2010 00:49

Jag är snart halvvägs igenom min detoxkur på 14 dagar! Jag använder ett kosttillskott gjort på örter. Det heter FIRST Cleanse och är grymt, jag älskar det! Köpte det på Life.


  

Man detoxar ju kroppen för att bli av med slaggämnen och gifter som ligger och skräpar i kroppens system. Och jag tycker verkligen att det hjälper. Magen känns plattare och man blir av med sötsug. Jag har inte märkt av att jag har blivit piggare, men jag hoppas det kommer.


För att göra en detox extra effektiv är det viktigt att hålla sig ifrån fet mat, rött kött, vitt bröd, alkohol och tobak. Även kaffe. Man ska även dricka mycket vatten och försöka röra på sig så mycket som möjligt.


Det finns en 30- dagars kur också, som såklart är ännu mer effektiv men då krävs det också mer av dig själv.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards