Alla inlägg under december 2009

Av Lina Naamani - 15 december 2009 22:53

Haifa Wehbe

Sångerska/ Skådespelerska




  



  


  




Av Lina Naamani - 14 december 2009 19:59

Om du fortfarande inte har kommit på något att köpa i julklapp till din pojkvän, bror osv så kommer jag med ett givet tips här:)


ALLA killar ska ha hudvård, rengöring, peeling, rakprodukt och fukt. Och dom tycker det är okej att använda avancerad hudvård om DU tycker det. Så det är ju ett perfekt tillfälle att visa det..


Min kille har självklart hela Decleors herrserie, han gillar den jätte mycket. Och dom är väldigt bra och  genomtänkta. Tex så innehåller rengöringen peelingkorn som gör att du inte behöver en speciell peeling produkt. Alla produkter är dessutom numrerade efter följden man ska använda dom i.


Andra märken med bra herrserier är Matis och Biotherm 

 

  

Av Lina Naamani - 14 december 2009 19:41

Jag tonar mitt hår då och då, för att få lite mer djup i färgen och för att det blir så glansigt.

Jag älskar när håret är nytonat och färgen är som mest intensiv och håret glansigt.


Nu har jag upptäckt Maria Nilas Colour Masque som finns i en mängd färger och nyanser. Jag använder Chocolate som är den mörkaste. Den är ett jätte bra komplement till färgning och toning då den fräschar upp din färg och bevarar glansen enkelt, snabbt och skonsamt!

Det bästa är priset 149 spänn.


Man sätter den i håret efter att man tvättat det som vanligt och handukstorkat. Den ska sitta i 5-15 min beroende på önskat resultat. Glöm inte att använda handskar, det är en hel del pigment i den.


Perfekt till dom som färgar håret rött eftersom rödfärg inte håller sig snygg så länge. Även dom som blonderar sig och vill ha en ljusbrun färg för ett tag eller inte vill slita på håret med färg i onödan.

 

Köp den om du inte hinner få en färgtid innan jul !

 

  



Av Lina Naamani - 10 december 2009 01:01

Jag vill tipsa om en behandling som ni kommer att älska! Den är perfekt när man vill att huden ska stråla lagom till jul och nyår.


MD Formulations AHA och BHA behandling är en såkallad kemisk peeling fast lite mildare, inget som man behöver göra hos en hudläkare osv, men väldigt effektivt! Det här är behandlingen för den som vill se snabba resultat utan läkningstid och vill bli av med...


  • Fina linjer
  • Trött och livlös hud
  • Acne, orenheter och förstorade porer
  • Pigmentfläckar
  • Torr hud

AHA- formulan har dokumenterad effekt på detta, även BHA formulan som är kraftfullare och används vid mer specifika behov ,tex svår acne. 

Man rekomenderar en kur på 6 ggr ca 1 g i veckan.

Men är man bara nyfiken eller vill att ge huden en extra lyster för ett speciellt tillfälle kan man självklart göra enstaka behandlingar.

Läs mer om priser osv på vår hemsida

www.hudverket.se






  

Av Lina Naamani - 4 december 2009 19:10

Sara som är frisör på Hudverket har börjat med LANZAs salongsbehandlingar. Det är en djupbehandlande inpackning som skräddarsys efter kundens behov. Typ som en ansiktsbehandling fast för håret!


Jag har ju beklagat mig över hur slitet mitt hår är (läs VAR) så jag var tvungen att prova! Och jag kan säga att det var super, även för mitt knastertorra hår. En räddare i nöden och jag kommer absolut att göra det fler gånger.


Först började hon att tvätta håret med ett speciellt djuprengörande schampoo.

Sedan valde hon själva inpackningen (man kan välja mellan reparerande, fuktgivande och volymgivande inpackningar.) Jag fick den reparerande och den fuktgivande plus skön huvudmassage.


Det fick verka i ca 10 min under väme sen sköljde hon bort och sprayade över en protector som ska skydda håret.


I LOVE!


    


Av Lina Naamani - 4 december 2009 18:47

Jag har haft rensning bland mina nagellack, slängt bort allt som blivit segt och färger jag tröttnat på.

Fyllde på med lite nya lacker


 

 

  

Orly- Midnight Star.


  


Orly- Star Spangled som man får ett Flash Dry (Snabb torkande medel) med. Sååå snygg till alla julfester och en svart outfit.


Scratch Nails- Just red. Jag älskar klassiskt rött på naglarna och det här är en återkommande favorit.

Av Lina Naamani - 4 december 2009 18:44

Jag vet jag har varit sämst på att blogga.. Har jobbat ihjäl mig och sen gick min dator sönder. Men nu är jag tillbaka:)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards