Alla inlägg under mars 2012

Av Lina Naamani - 29 mars 2012 12:00

 
Av Lina Naamani - 29 mars 2012 11:00

       

 

 
Av Lina Naamani - 29 mars 2012 02:09

Hej Alla Fina!


Tänkte ha en frågestund igen eftersom jag fått väligt mkt frågor på mejlen senaste veckorna, ta gärna tillfället i akt och fråga så besvarar jag alla samtidigt :) Den avslutas nu på söndag.


puss på er


   

Av Lina Naamani - 24 mars 2012 23:54

De perfekta brudskorna <3



   

Av Lina Naamani - 19 mars 2012 23:35

Jag har bestämt mig för att ha ett vackert hårsmycke när jag gifter mig, tycker det är så fint och elegant när man har uppsättning! Jag har hittat ett jätte fint som jag bestämt mig för men vill nog inte visa det i förväg :)

Här kommer iaf lite inspiration..


   

 

Även snyggt att köra hårsmycke till lite enklare frisyrer om Kim  Kardashian




     

 


Dom här vackra uppsättningarna har Melissa Hawsho gjort, har lånat bilderna från hennes blogg mellose.se

Av Lina Naamani - 7 mars 2012 23:35

Idag var jag helt ledig! Hade lite sovmorgon, sen åkte jag och min svägerska ut för att titta på möbler till min lägenhet. Vi var ute hela dagen och hann med besök på flera inredningsbutiker. Chilli, Mio x2 och lagerbutiken Erdals of Sweden. Vi hade en jätte mysig dag och fick gjort en hel del, dessutom hälsade vi på min andra svägerska där vi stannade hela kvällen.


Jag blev en säng och två sängbord rikare :) Dom levereras om ca 1 vecka, och det ska bli så kul att äntligen få ordning på sovrummet. Hade ju först planer på stoppad sänggavel men valde istället sängen som jag hade tänkt mig ifrån början, Grace ifrån Mio.


   

Av Lina Naamani - 6 mars 2012 23:39

Minna

Måndag 5 mars 19:27

Vet du om det finns något "naturligt" solskydd? anvænden den fr Decleor och tycker den e jættebra..den enda som jag inte får finnar av i ansiktet.. Men den innehåller ju ganska mkt kemikalier etc, men det kanske inte går att gøra en naturlig/ekologisk kræm med uv skydd?? Kramis på dig & grattis till det kommande brøllopet:)

 
 

Hej minna :) tack så mkt!

Jag är inte världens bästa på ekologiska produkter eftersom jag varken använder eller arbetar med något sånt. Därför kan jag inte svara till 100% nu men jag är väldigt säker på att det inte finns någon ekologisk solskyddscreme på marknaden.

Solskydds crèmer är ett kemiskt skydd som framställs för att blockera uv strålar som når huden. Eftersom vi inte har det skyddet naturligt i vår hud. Djur har ju päls och tjock hud som anpassas till olika klimat medans vi måste tänka på att skydda vår hud från både kyla och sol.
Så faktiskt är det naturligaste jag kan komma på som uv- skydd vanliga kläder, haha.

Ingen vill ju såklart gå klädd från topp till tå mitt i sommaren så jag tycker inte man ska vara så rädd för de ämnen som finns i produkterna. Att vistas ute i solen utan solskydd är betydligt farligare med alla hudsjukdomar som kan följa.

I Sverige är reglerna för vad som får vara i hudvårdsprodukter jätte strikt och det finns massor av produkter från våra mest kända märken som inte ens får säljas här. MD hade tex världens bästa uv skydd som var perfekt för den som var rädd att täppa igen huden med feta solskydd. Den slutades säljas här i Sverige eftersom den innehöll zinkoxid, men i andra länder säljs den somsagt precis som vanligt. Så om den är godkänd här i Sverige är det nog ingen fara :)

Hoppas du blev nöjd med svaret:) kramar

 
 

Ebru igen :)

Måndag 5 mars 12:37

har du någon bra solkräm eller rättare sagt uvskydd till en normal med kombinerad hy, mer åt det torra hållet :) vore gulligt om du gjorde inlägg om detta


Hej igen Ebru:)

Visst har jag det! Jag brukar ju rekommendera att alltid ha Uv-skydd på dagarna speciellt under sommaren, då är det bästa man kan göra att byta ut sin vanliga creme mot en kombinerad dagcreme och UV-skydd. Alltså en dacreme med hög solskyddsfaktor som ger fukt, ger lyster och mjukhet och ett hållbart skydd. Man behöver inte heller vara rädd att huden ska täppas igen. Min absoluta favorit kommer från Kanebo, här kommer lite mer om den...

  

Vårdar solstressad hud inifrån samtidigt som den skyddas mot skadliga UV-strålar. Ett solskydd mot hudåldrande, pigmenterig som återfuktar, stärker och vårdar huden med en silkeslen finish. Väldigt bra i stora städer eftersom den funkar som en skyddade barriär mot fria radikaler (skadliga ämnen i luften) Finns med SPF 20, 30 och 50. Jag brukar använda SPF 30 när jag är ute på stan, sitter på uteservering osv. Och SPF 50 när ag solar aktivt på stranden.

Av Lina Naamani - 3 mars 2012 02:53

Akne
När man i vardagligt tal säger akne syftar man egentligen på acne vulgaris. Akne är väldigt vanligt, i synnerhet bland ungdomar. Cirka 33 procent av tonåringar är drabbade men även ”vuxna” kan drabbas, bland personer 40-50 år är cirka 5 procent drabbade av så kallad vuxenakne.

Varför får man akne?
Man vet hur mekanismen finnar uppstår men man vet inte varför. Den absoluta grundorsaken till att man får akne/finnar är att huden producerar för mycket talg. Talget är egentligen till för att skydda huden men när kroppen producerar för mycket täpper det igen porerna och pormaskar uppstår. Om poren sedan blir inflammerad uppstår en finne. Vanligt i är att många dessutom är yttorra och denna yttorrhet bildar ett lock på huden som gör att talget inte kan ta sig upp och smörja hudytan utan istället bildar en talgpropp. Aknebakterien lever av talg så när en por täpps igen kan bakterien föröka sig fritt. Då finns det "mat" i överflöd för bakterien.

Lite olika typer av akne:
1. Komedon Acne
Mest pormaskar och nästan inga infektioner. Kännetecken är både slutna (vita) och öppna (svarta) pormaskar i T-zonen och ibland även på bröst och rygg.


2. Inflammatorisk Acne
Mest inflammationer samt små varfyllda blåsor. Drabbar ofta yngre personer med kraftig talgproduktion pga. hormonell påverkan


3. Knölacne
Stora varfyllda blåsor (cystor) som ofta bildar ärr. Bölder som uppstår när follikeln brister djupt nere i huden. Mycket talg kan läcka ut. Knölarna/bölderna är ofta väldigt ömmande.

4. Acne vid torrhy
Ovanlig form hos personer med torr hy och med små hår folliklar. Det blir en komedon (pormask) acne.


5. Vuxenacne
Drabbar vuxna som får små knottror på kinder, näsa och runt munnen


6. Acne artifialis
Acne orsakat av yttre faktorer som t.ex., kosmetika


Jag rekomenderar i princip alltid MD formulations vid acne, jag tycker de har det absolut bästa produkterna för behandling av acne tillstånd. Vilka produkter man behöver bör bedömmas individuellt och man ska helst använda alla steg i produktserien och inte bara en produkt för att få bästa resultat. Dessutom ska man gärna kombinera med behandlingar, jag rekomenderar BHA syra starkt!


I vissa fall kan man även vara tvungen att uppsöka hudläkare för medicinering, men man ska vara väldigt medveten om riskerna och bieffekterna med acnemedicin, man tar det alltså inte om man får enstaka finnar ibland utan bara vid väldigt svår inflamerad acne


 


Marte, 26 år, behandlades med md formulations AHA-penslingar i
kombination med hemmaprodukter
under en 3-månadersperiod (totalt 12
penslingar). En synlig förbättring märktes 2 månader efer att behandlingen
inleddes, då det tar tid att behandla denna typ av problemhud. Fortsatt
behandling med md formulations kommer att förbättra ärren och ge ännu jämnare
hudton.


Hemmaprodukter från md formulations:
• Facial
Cleanser*
• Daily Peel Pads
• Glycare Lotion
• Moisture Defense
Antioxidant Eye Creme
• Moisture Defense Antioxidant Hydrating Gel

Moisture Defense Antioxidant Comfort Creme*
• Vit-A-Plus Night Recovery

Vit-A-Plus Clearing Complex Masque


* bytte från Facial Cleansing Gel och
Moisture Defense Antioxidant Creme under behandlingens gång pga torr överhud

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards