Alla inlägg under februari 2013

Av Lina Naamani - 28 februari 2013 22:28

Hej Sandra, tyvärr råkades jag radera din fina kommentar men jag vill ju såklart ändå svara på din viktiga fråga.

Jag förstår ditt problem, och tycker nog att du borde se över hela fin hudvårdsrutin, eftersom det verkar dom att din hud är i stort behov av fukt. Det är därför du upplever att din foundation inte sitter fint.

Absolut, peeling bör man använda 1-2 ggr/vecka. Den är jätte bra för att ta bort torra döda hudceller men det räcker inte med bara en peeling.

Det viktigaste för dig är en bra rengöring som tvättar rent men samtidigt bibehåller fukten i huden och inte torkar ut. Och en bra fuktcreme som är anpassad för din hudtyp. Du bör rengöra och smörja huden varje morgon och kväll.

Jag förstår att det kan svida lite i plånbok när man ska köpa flera produkter samtidigt, men tänk på att det är en investering för dig själv och din hud, du ska ha samma hud hela livet och det är viktigt att ta hand om den :) tänk även på att det finns produkter i alla prisklasser, man behöver inte alltid köpa det dyraste utan man anpassar efter sin budget.

Till din andra fråga vill jag rekomendera att hellre köpa bra hemmaprodukter än att gå på ansiktsbehandling, även fast behandling gör under för huden så är det det du gör hemma varje dag som kommer vara avgörande för hur din hud kommer må. Men gå gärna på en behandling en gång för att få en bra start på din nya rutin, då får du även hjälp med hudanalys osv :)

Lycka till och hoppas mitt svar hjälper dig

Kram lina

Av Lina Naamani - 25 februari 2013 01:05

Raw Gaia Chocolate Face Pack är en ansiktsmask gjord på rå kakao full med antioxidanter, röd lera som rengör, gurkmeja som gör huden mjuk och skinande och amla fruktpulver som sägs vara mycket bra för hud och hår. Rå kakao har ett väldigt högt ORAC värde och är proppfullt med nyttiga antioxidanter som ska motverka fria radikaler som bryter ner cellerna. 100% ekologisk produkt som inte är testad på djur.

Själva pulvermasken ser ut som om du kikar ner kakao-burken och masken luktar i stort sett likadant fast med en hint av lera. Genom att blanda en tesked av pulvret med vatten så får man en tjock kräm som man lägger på ansiktet. Sedan låter man den sitta på ungefär 5-10 minuter innan man sköljer av med vatten.

Men - här kommer det jobbiga... Masken är jättesvår att tvätta bort! Jag måste använda en riktigt bra ansiktsrengöring och hålla på och tvätta några minuter för att få bort all choklad-mask ifrån ansiktet. Det känns inte alls bra för då känns det som att jag tvättar bort endel av de verkamma ingredienserna som kanske skulle ha fått vara kvar på huden. Trots allt så hoppas jag ju att huden har dragit åt sig endel ändå, för den känns mjuk och len efteråt men inte så återfuktad (vilket säkert beror på det frenetiska tvättandet)

Plus
- Fina aktiva ingredienser

Minus
- Väldigt svår att tvätta bort
- Svårt att avgöra resultat

Pris 169 kr för 50 g. Finns att köpa via Clearlife.se och välsorterade eko-butiker.

Av Lina Naamani - 16 februari 2013 13:52

Igår hade vi en babyshower för min svägerska som ska få barn snart. Det var en liten suprise fest egentligen mest för att ha anledning att träffas allihop innan hon blir tvåbarns mamma :) och vi hade jätte trevligt!

I sverige finns det inte mkt att välja på när det gäller dekorationer så Jag har gjort alla dekorationer hemma, har man bara nån timme över kan man ordna små fina grejer som gör det extra kul:)

Tårtan som ska föreställa en gravidmage förbereddes dagen innan och dekorerades samma dag samtidigt som jag bakade cupcakesen



Av Lina Naamani - 4 februari 2013 14:11

De flesta har en bucketlist med saker de vill göra innan de tackar för sig. Jag har en skriven i min hjärna men brukar också kolla på beforeIdie.com där typ allt man vill hinna med under en livstid finns med.

Det här året vill jag åka på flera europa weekends Och kunna bocka av detta från min bucketlist :).....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards