Alla inlägg under maj 2014

Av Lina Naamani - 17 maj 2014 20:05

Hade en underbar dag med min man och hans familj. Min svägerskasdotter döptes i en kyrka i Bromma och det var en jätte fin ceremoni och liten och mysig mottagning efteråt.

Vädret var så underbart så efteråt åkte jag och min man till en park i närheten och satte oss med lite frukt. Jag har knappt något att ta på mig längre så det är riktigt jobbigt när man ska vara fin. Jag har gått över tiden en vecka nu och längtar verkligen tills det tar slut och vi får träffa vår beibis.  

Av Lina Naamani - 16 maj 2014 11:28

Med Umami Taste Teaser kan du på helt nytt och unikt sätt hjälpa ditt barn att få uppleva en helt ny värld av smaker. Barnet får i sig alla nyttiga vitaminer. Kladdfritt och utvecklande!

- Lär barnet nya smaker.
- Barnet får i sig alla nyttiga vitaminer.
- Stimulerar barnets utveckling.
- Ökar barnets självförtroende och oberoende.
- Enkel att hålla i.
- Stimulerar tuggrörelsen och motoriken hos barnet med koordinationen mellan hand, mun och seende.
- Lär barnet att aktivt börja äta själv.
- Tål maskindisk.
- BPA-fri.

När ett barn är 4-5 månader börjar saliven innehålla enzymer som gör att det kan bryta ned kolhydrater. Detta är en naturlig fingervisning om att barnet är redo att prova på fast föda. UMAMI TASTE TEASER är ett perfekt sätt att lära barnet prova på nya smaker.

UMAMI TASTE TEASER är ett mycket bra första sätt att smaka på goda frukter och grönsaker utan risken att sätta i halsen eller kladda. Med UMAMI TASTE TEASER får barnen både i sig den nyttiga frukten och övar gommen på att bita.

Så här gör du:
Mixa eller skär mat eller frukt i små bitar och lägg i silikonbehållaren.
Låt barnet tugga och suga på egen hand. När barnet börjar få tänder kan man lägga i en liten isbit för att lindra.

Av Lina Naamani - 13 maj 2014 00:21

Idag har jag gått 3 dagar över tiden! Trodde alltid att Beibisen skulle komma lite tidigare men nu känns det som att det aldrig kommer ta slut. 3 dagar är ju inte så mycket egentligen men varje dag känns så lång och man längtar så mycket.

Jag har förberett allt jag kan och försöker äta, dricka och vila ordentligt. Har alltid minst 5 missade samtal och massa sms när jag vaknar från vänner och familj som undrar om det har hänt något ännu :) tycker det är jätte gulligt att alla bryr sig men hinner inte alltid svara på alla. Så ni vet ifall jag inte svarat på er <3

Av Lina Naamani - 7 maj 2014 15:47

Önskar mig solglasögon från hypade italia independent i sommar. De är klädda i sammet i flera snygga coola färger. Ett par i kornblått!

Av Lina Naamani - 6 maj 2014 18:05

Nu är det ett par dagar kvar till min BF (beräknad förlossning)
Kan säga så mkt som att det är en enda lång väntan nu, jobbigt att veta vad man ska göra av dagarna för man vill ändå hålla sig nära hem och inte göra av med för mycket energi.
Ändå är jag glad över att sista tiden gått fort och att jag mått väldigt bra:)

Idag städade jag och gick sen ner lite på stan. Jag och min kusin som bor i London har planerat att hon ska komma och hälsa på i sommar så jag ville passa på att hämta de papper som behövs för att hon ska få sitt visum hit, hon är libanesisk medborgare, därför är det lite mer omständigt för henne att åka hit. Jag är så glad över att hon kommer, ser så mkt fram emot att spendera tid med henne. Så ska göra iordning papprena och skicka över dom till henne så fort som möjligt :)

Bild från i somras på min fina kusin, hon är min soulmate <3

Av Lina Naamani - 6 maj 2014 17:03

Är glad att en ny säsong av Beverly Hills fruarna har börjat gå på tv, dom och New Jersey fruarna är mina favoriter. Är också glad över att nya frun Joyce är med den här säsongen, hon är verkligen så vacker och gullig. Hon har vunnit miss Puerto Rico 2 ggr och kommit 3a i Miss Universe

Av Lina Naamani - 2 maj 2014 16:32

Vill tipsa er om det här kitet jag fick i present, tyckte det var jätte praktiskt både att ha hemma och för att ta med när man reser.

Kitet innehåller hårborste, kam, tandborste, nagelsax, sax, nagelfilar, febertermometer och nässug.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards