Alla inlägg under december 2013

Av Lina Naamani - 27 december 2013 00:33

Vi har haft en riktigt mysig och lugn vecka tillsammans med min familj. Vi tar vinterpromenader, fikar på stan, myser i soffan framför tvn och umgås. Julen kunde verkligen inte varit bättre!

Hoppas ni alla haft en underbar helg, puss och kram?

Av Lina Naamani - 14 december 2013 00:01

Vaknade tidigt imorse, har haft svårt att sova de senaste nätterna pga ryggont men kunde sova några timmar under dagen.

Lucia har vi firat med att äta lussekatter och se lucia tåg i kyrkan. Vi gick dit redan en timme innan det började för att få bra platser och det var på gränsen. Luciatåget var jätte vackert men varade bara 20 min.

Kram på er

[Bild]

[Bild]

Av Lina Naamani - 13 december 2013 01:06

Idag hade vi vårt rutinultraljud på sjukhuset! Jag är fortfarande helt tagen av upplevelsen, trodde inte att man kunde se allt så tydligt. Jag känner mig som världens lyckligaste och som att jag fått lära känna vårt barn lite redan nu.

Det var två stycken som utförde underskötningen, en som var under utbildning och en rutinerad som övervakade och slutförde allt. Vi fick med oss 2 st bilder som jag redan har ramat in och inte kan sluta stirra på :)

Godnatt från mig! <3

Av Lina Naamani - 11 december 2013 00:25

Tyckte blondinbellas tips om vad man ska packa med i väskan till BB var jätte bra.. Du kan läsa inlägget här http://blondinbella.se/2013/12/bb-vaskan-tips/



Av Lina Naamani - 10 december 2013 00:56

Är du i London och vill ha snygga bryn tycker jag absolut du ska besöka House Of fraser på Oxfrordstreet, där har "Shavata" en disk och en mini studio där man bland annat kan få sina bryn proffsformade. De trådar brynen riktigt snyggt, jag är så nöjd med mina:)

Av Lina Naamani - 7 december 2013 02:20

Sen jag blev gravid har jag varit super noga med att förbereda huden mot bristningar. Jag vet att jag har benägenhet till det och har man väl fått dom kommer dom alltid finnas kvar, även fast de bleknar.

Mina två absoluta favoriter är:
Decleor Aroma Essance Sculpt, det är en olja jag använder kvällstid efter duschen. Den är speciellt framtagen för att motverka bristningar vid graviditet osv. Den har en härlig decleor doft av citrus som gör mig harmonisk och lycklig :)

Clarins Strechmark control crème,
På dagtid vill jag inte ha en kladdig olja och vill även att min produkt ska vara så doftfri som möjligt. Den här crèmen är väldigt rik och skön i konsistensen och funkar på samma sätt som ovanstående produkt.
fet textfet text

Av Lina Naamani - 5 december 2013 22:07

Hej mina fina bloggisar! Nu är jag tillbaka igen fit for fight :) Jag har haft en jätte härlig vecka i London, med en massa god mat och trevligt sällskap av delar av min fina familj och släkt.
Den här gången var lite annorlunda jämfört med förra gången jag var där i våras, vi såg jätte mycket av staden genom att promenera runt och besökte museum och historiska platser. Älskade att se och besöka katedralen där Lady Diana gifte sig med Prince Charles. Det var även i den katedralen där Sir Winstons Churchills begravning.

Jag måste ändå erkänna att jag är så glad över att vara hemma. Allt promenerande och sena kvällar tog hårt på min kropp som inte är som en brukar vara. Nu vill jag bara vara hemma och vila upp mig.

Med pappa och farbror <3

Saint Pauls katedral

Träffade lite svenska kändisar på Italienska restaurangen Cipriani i Mayfair :)

Mysig julmarknad, Winterwonderland i Hydepark passar små och stora

Victoria Secrets julskyltning:)

Godaste desserten!! Choklad fondant på Restaurangen Samousan

Jag ville köpa något fint till min beibis, för det är ju faktiskt hennes/hans första resa :) <3 Petit Bateau har en egen butik på Bondstreet med mycket fint.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards