Alla inlägg den 8 november 2009

Av Lina Naamani - 8 november 2009 01:37

Många har ganska svårt att få de perfekta ögonbrynen, det krävs så lite för att det ska bli fel, bara genom att ta bort ett eller två strån på fel ställe kan du sabba det. Och ofta är brynen svåra att få exakt likadana.

 

Det vanligaste felet man ser är att folk överplockar sina bryn och har man gjort det länge är det svårt att få dem att växa ut helt igen.

 

Ögonbryn kan verkligen förändra ett helt utseende. Intensiteten i blicken och hur man uppfattar formen på ansiktet. Jag märker att jag är väldigt arbetsskadad när jag kommer på mig själv att stå och glo på någons ögonbryn som jag önskar att jag fick rätta till. Haha!

 

 

Här kommer lite tips på vård av ögonbryn...

 

Jag tycker nog att ögonbrynen alltid vara lite mörkare än håret. Är man ljus ska man ha 2 nyanser mörkare bryn.Om man är väldigt mörk kan ögonbrynen vara ca. 2 nyanser ljusare. Det mjukar upp utseendet. Jag blekte alltid mina ögonbryn förrut, men har slutat med det nu för jag har börjat trivas med mina naturliga svarta

 

Har man glestsittande ögon ska man försöka få brynen att börja lite längre ihop mot varandra och tvärtom om man har tättsittande ögon. Det ger motsatteffekt och balanserar utseendet.

 

Högsta punkten på ögonbrynet ska vara mitt på ögat, det mäter man ut lätt om man håller tex en penna ifrån nästippen snett mot ögat.

 

Våga låta brynen växa ut ett par veckor istället för att plocka dem ännu mer när det har blivit fel. När det har fått växa ut ordentligt kan du gå till ett proffs och få det gjort, den blir det lättare att hålla efter själv. En brynplockning kostar på salong ca 150 kr, vällagda pengar kan jag säga, prata med personen som  gör dem om dina önskemål och det resulat du hoppas kunna uppnå.

 

 

Här kommer lite tips på hjälpmedel för grymma bryn...

 

 

 


  

  

-Ögonbrynsmallar är för för den som känner sig lite osäker med att plocka fram en fin form, inte helt enkla att använda, så jag rekomenderar salongsbehandling i första hand. Man håller mallen mot brynet och målar med tex en brynpenna efter mallen, allt utanför det som är målat ska plockas bort. Anastasia Beverlyhills har ett kit som är lite mer pricy, finns på eleven.se. Finns billigare varianter i de flesta parfymerier osv.

 

 

   

 

-En färgad cremepuderpenna.

Denna från Anastasia BeverlyHills, finns hos eleven.se och KICKS.

Gör huden under brynet jämn och ljus. Det ger även en skarp välformad underkant på ögonbrynet. Kan användas till en mängd annat, och döljer även småhår som börjar växa ut. 200 kr

 

    


- Ögonbrynsgel är ovärderlig för att säkra den rätta formen på ögonbrynet hela dagen. Denna kommer från ID Bare Minerals och kostar ca 200 kr

 

 

 

Kändisar med bryn som jag älskar!

 

  

 

Kim Kardashians bryn är perfekta! Ser ni hur fint de ramar in hennes ögon och ansikte, tänk er henne med trådsmala bryn, det skulle inte vara samma eller hur ?:)

 

Kändisar med bryn jag skulle vilja sätta pincetten i!

 

  

 

Prinsessan Madeleine har klanderfri stil och skönhet, men hennes bryn är inte okej. De är för olika varandra och hennes högsta punkt börjar för tidigt. Det gör brynet för runt. Däremot är färgen jätte fin.

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards