Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Recension ~ Raw Gaia Chocolate Face Pack

Av Lina Naamani - 25 februari 2013 01:05

Raw Gaia Chocolate Face Pack är en ansiktsmask gjord på rå kakao full med antioxidanter, röd lera som rengör, gurkmeja som gör huden mjuk och skinande och amla fruktpulver som sägs vara mycket bra för hud och hår. Rå kakao har ett väldigt högt ORAC värde och är proppfullt med nyttiga antioxidanter som ska motverka fria radikaler som bryter ner cellerna. 100% ekologisk produkt som inte är testad på djur.

Själva pulvermasken ser ut som om du kikar ner kakao-burken och masken luktar i stort sett likadant fast med en hint av lera. Genom att blanda en tesked av pulvret med vatten så får man en tjock kräm som man lägger på ansiktet. Sedan låter man den sitta på ungefär 5-10 minuter innan man sköljer av med vatten.

Men - här kommer det jobbiga... Masken är jättesvår att tvätta bort! Jag måste använda en riktigt bra ansiktsrengöring och hålla på och tvätta några minuter för att få bort all choklad-mask ifrån ansiktet. Det känns inte alls bra för då känns det som att jag tvättar bort endel av de verkamma ingredienserna som kanske skulle ha fått vara kvar på huden. Trots allt så hoppas jag ju att huden har dragit åt sig endel ändå, för den känns mjuk och len efteråt men inte så återfuktad (vilket säkert beror på det frenetiska tvättandet)

Plus
- Fina aktiva ingredienser

Minus
- Väldigt svår att tvätta bort
- Svårt att avgöra resultat

Pris 169 kr för 50 g. Finns att köpa via Clearlife.se och välsorterade eko-butiker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Naamani - 10 augusti 2014 00:19

Nya bloggadressen är: linanaamani.vimedbarn.se Det var lättare sagt än gjort att få de gamla inläggen med sig härifrån, så nöjde mig med ett halvt år tillbaka ungefär. De inläggen ser lite konstiga ut, men de nya blir bra. Välkomna dit :) ...

Av Lina Naamani - 8 augusti 2014 18:36

Håller på att flytta bloggen till en annan portal. Kommer länka härifrån till den när det är klart, men just nu har jag problem med att få dit alla inlägg jag skrivit här. Har bloggat här i 5 år så vill helst inte gå miste om inläggen. Har länge v...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 21:56


Vad skönt det var att få lite paus från hettan idag. Mest för Alexanders skull, han har tyckt att det varit lite jobbigt och fått bada morgon och kväll för att slippa vara kladdig och varm. Både jag och min lillkille har varit lite sega idag, bar...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 11:26

Vem har sötaste morgonfrillan? :)

Av Lina Naamani - 6 augusti 2014 00:18

Min svägerska från Tyskland och hennes familj kom och hälsade på oss ikväll och gick precis. De två yngsta barnen somnade på soffan så dom ligger kvar och får spendera natten så får vi se vad vi hittar på imorgon :) ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards