Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Lina Naamani - 4 maj 2011 23:54

Har varit på lägenhetsvisning idag! Jag var jätte nöjd, lägenheten är stooor nästan 100 kvm, öppen och fräsch med perfekt planlösning!! jag kommer även få en walkin closet!! Det enda minuset var badrummet, som jag försöker förtränga.. och att det inte finns någon balkong. Men men... Den ligger mitt i Södertälje Centrum, bara ett stenkast från salongen.


Det känns så kul, jag är full av förväntingar om hur slutresultatet kommer bli när jag är klar med all inredning. Kommer även att tapetsera och byta lite golv eventuellt.


Så snälla jag behöver all inspiration jag kan få!! Skicka bilder, länkar på inredningsbloggar och tipsa mig om era bästa inredningsbutiker :)

Och ha överseende om jag förvandlar bloggen till min inredningsdagbok ;)


                            


                    vad tycker ni om det här vardagsrummet?




Av Lina Naamani - 4 maj 2011 22:49

De här tipsen ger jag alltid till kunder som säger att saker

"aldrig blir av"



Ha alltid såna där engångsdukar för ansiktet vid sängen. Det är inte den rengöringen jag rekomenderar i vanliga fall, men dom är bra på resan eller när man lagt sig i sängen och kommer på, JUSTE! SMINKET! För det ska bort!! Så det är antingen att gå upp och tvätta bort eller sträcka sig efter sin rengörings servett!:)


Fotfil i duschen är jätte bra, duschen är det perfekta stället att fila sina fötter på eftersom fötterna är blöta och uppmjukade. Sedan har man ju lite tid över medans balsamet eller hårinpackningen verkar. Samma gäller peeling för ansiktet


Listan kan göras hur lång som helst, nagelolja i handväskan- smörj naglarna medans du sitter på bussen. Fotcreme brevid soffan.. osv.


En annan viktig sak. Ha alltid egna rena handukar när du rengör ansiktet. Du får inte ens torka händerna med samma som ansiktet. Använd samma i max 3 dagar


Sängkläder är också jätte viktigt. Byt väldigt ofta om du har lätt för att få finnar och acne. 2 ggr i veckan är ingen överdrift.

Av Lina Naamani - 4 maj 2011 00:07

Thank God for Brazilan Wax, eller hur :) Det är bland de viktigaste behandlingarna man gör inför vår och sommar. Så det börjar bli hög tid att boka in sig för det!


Ni som aldrig har gjort det och har frågor kan alltid ringa, maila, smsa eller skriva till mig här på bloggen.


Jag har hållt på brasiliansk vaxning i 3 år och använder varmvax som är skonsammare mot huden än vax med remsa.


En behandling tar ca 30 min beroende på hårväxt.


Efter behandlingen känner du ingen smärta alls! Men gå inte och bada eller sola direkt efter och ha gärna luftiga kläder om det känns bättre. I övrigt kan du göra vad du vill. Eventuella irritationer lägger sig samma kväll.


Hos mig är endast kvinnor välkomna på brasiliansk vax.



    


Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards