Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Svar på era frågor :)

Av Lina Naamani - 4 april 2011 13:46

Svar till Minna


Hej Minna :) Det stämmer att man kan bli väldigt uttorkad av datorskärmen. Ha alltid en fuktspray som du kan spraya över ansiktet, den funkar på smink och allt! Jag rekomenderar Kanebos Hydrachange Mist. Vad gäller UV skydd, får du tillräckligt med UV skydd från din ID faoundation!


Sedan kikade jag lite på din blogg, såg att du använder aromaessance och creme från Decleor. Ylan Ylang och Hydrafloral creme. Jag tycker du ska byta ut dessa. Ylang Ylang är till för Fet hy, och drar samman hudens "fettproduktion" nere i huden. Detta behöver du absolut inte eftersom jag vet att du har en väldigt normal hud, nästan lite känslig. Ta ist Aromaess. Neroli eller Rose`d orient.

Du kan fortsätta använda hydrafloralen nu på sommaren men på vintern kan du behöva en lite rikare creme.


Lycka till :)



Svar till Mirelle

 

Haha nej? ser det ut som det? :) tack för komplimangen:) Jag har inte helt perfekt hud av mig själv, men jag tar mkt bra hand om den:) jag använder väldigt mycket olika produkter till mitt ansikte. Men det jag använder mest är MDs facial cleanser och continous renewal serum och kanebo sensais silk emulsion.

 

Jag har skrivit ett inlägg för länge sen med allt som jag brukar använda, leta bland inläggen så hittar du nog :)

 

Svar till .

 

Jag gick Privatskolan för Hudvård och SPA. Den har bytt namn till Högskolan för hudvård och SPA nu och jag vågar påstå att det är den bästa utbildningen i Sverige. Så jag är mycket nöjd...


Svar till Emma


Jag har testat Neulash några gånger bara. Har däremot testat Revitalash som ska vara typ samma sak i 3 veckor. Jag blev inte jätte imponerad om jag ska vara ärlig. Lite längre, svartare fransar kanske om man verkligen anstränger sig för att se resultat. Samt svullna ögonlock!!

 

Svar till Anonym


Många har problem med pigmentförändringar i ansiktet. Det mest effektiva är IPL/laser metoder. Kemiska peelingar är också jätte bra. Kombinationen IPL och AHA behandlingar är oslagbar. Dessutom ska du använda produkter mot pigmentering. Jag rekomenderar MDs Illuminating Mask och serum. Solskydd är också jätte viktigt för att förhindra nya pigmentfläckar.


 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Naamani - 10 augusti 2014 00:19

Nya bloggadressen är: linanaamani.vimedbarn.se Det var lättare sagt än gjort att få de gamla inläggen med sig härifrån, så nöjde mig med ett halvt år tillbaka ungefär. De inläggen ser lite konstiga ut, men de nya blir bra. Välkomna dit :) ...

Av Lina Naamani - 8 augusti 2014 18:36

Håller på att flytta bloggen till en annan portal. Kommer länka härifrån till den när det är klart, men just nu har jag problem med att få dit alla inlägg jag skrivit här. Har bloggat här i 5 år så vill helst inte gå miste om inläggen. Har länge v...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 21:56


Vad skönt det var att få lite paus från hettan idag. Mest för Alexanders skull, han har tyckt att det varit lite jobbigt och fått bada morgon och kväll för att slippa vara kladdig och varm. Både jag och min lillkille har varit lite sega idag, bar...

Av Lina Naamani - 7 augusti 2014 11:26

Vem har sötaste morgonfrillan? :)

Av Lina Naamani - 6 augusti 2014 00:18

Min svägerska från Tyskland och hennes familj kom och hälsade på oss ikväll och gick precis. De två yngsta barnen somnade på soffan så dom ligger kvar och får spendera natten så får vi se vad vi hittar på imorgon :) ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40+

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards